4 aprilie 2014

Ne-a parasit Andrei Bodiu ! Poetul, omul de cultura, decanul Facultății de litere din Brașov



Aceasta stire a cazut ca un trasnet pentru noi.  Cu doua zile inainte, a murit colegul nostru de suferinta Werner Sommeraurer. Presa brasoveana  a consemnat  despre meritele  si rolul important avut de el in Revolta din 15 Noiembrie 1987. Eu insa  mi-am amintit acum ca cei doi eroi ai vremurilor noastre  au stat alaturi de mine , in aceeasi  loc intr-un moment important al carierei mele, iar acum pleaca impreuna.
     Totul s-a intamplat in data de 13 noiembrie 2013, cand mi-am lansat cele doua volume ale cartii “ Copilarie sub cod rosu”. Mircea, sotul meu fiind prieten cu Andrei Bodiu i-a cerut acestuia  sa-mi  faca cronica de carte la cele doua volume. Acest lucru s-a intamplat, dar paradoxal  l-a convins in acelas timp si pe Nea Werner sa participle la eveniment, cu toate ca refuzase sa mai iasa in public de multi ani.
    In acea zi importanta pentru mine stateam la prezidiu din Sala 120 a Consiliului Judetean, alaturi de o somitate ca Andei Bodiu . In  fata, printre ceilalti participanti se afla  Nea Werner, care a avut ochii in lacrimi mai tot timpul. Nu stiu daca el se gandea ca si mine ca atunci, in ’87, eram revoltatii din fata judetenei de partid, iar acum stateam pe locurile  ocupate  in acele vremurile, de cei impotriva carora ne revoltasem…
    Cronica pe care mi-a facut-o D-l Andei Bodiu pentru mine a fost ca “ o lansare la apa”. Instinctul m-a impins sa scriu, iar acum  auzind comentariile facute pe marginea cartii, mi-au intarit convigerea  ca nu gresisem cu nimic apucand-o pe acest drum. M-am ridicat de la acea masa mult mai increzatoare in instinctele mele. Criticul Andrei Bodiu  m-a incurajat sa continui tot asa, ca nimic nu este intamplator  in viata noastra. De cealalta parte  Nea Werner plangand m-a imbratisat spunandu-mi “o sa le citeasc, ca prea frumos a vorbit despre ele d-l Andrei ,dar  mai greu, ca nu mai vad asa de bine!”.

Atunci i-am vazut pentru ultima data pe amandoi. Acum sunt pusa in situatia sa-mi i-au ramas bun si sa le multumesc ca au fost alaturi de mine, odata, cand aveam nevoie de asa oameni …
Nea Werner pleaca duminica 06.o4.2014  ora 13.30  iar d-l Andei Bodiu in aceiasi zi  la ora 14.00. Vor pleca din doua locuri diferite dar  sigur se vor intalnii in acelasi loc, pentru ca amandoi au lasat ceva in urma lor.
Dumnezeu sa va odihneasca in pace !
                                                  

       Elena Sevaciuc – Selena




                            Copilarie sub cod rosu

O lecţie de etică pentru copiii şi tinerii care nu se născuseră încă la începutul anilor ’90.
IMG_1755Foto: newsbv.ro
 "Copilarie sub cod rosu"este cartea lansată de Elena Sevaciuc (foto dreapta), soţia unuia din liderii revoltei din 15 Noiembrie 1987, Mircea Sevaciuc


La masă cu criticii
Prezent ieri la lansare, prof. univ. dr. Andrei Bodiu (foto stânga), de la Facultatea de Litere Braşov, a făcut o scurtă analiză a cărţii: „Ideea principală pe care vreau sa v-o transmit este să citiţi romanul. Se citeşte uşor, conţine foarte multă naraţiune, sunt foarte multe poveşti, diferite, a personajului principal, a familiei  sale, reunite în două volume. Este un anume romantism al doamnei Sevaciuc, care stă între bine şi rău, care se confruntă în permanentă, iar rolul omului este acela de a învinge întotdeauna răul, fie că este vorba de cel din fiinţa sa, fie în jurul său. Autoarea ne îndeamnă să gândim la bine şi la binele pe care putem să-l facem în jurul nostru. Este experienţa unui copil braşovean, orfan, moment trist pe care l-a trăit în copilărie. Meritul cărţii este acela de a pleda pentru ideea de caracter, pentru ideea de bunătate, de compasiune, valori fundamentale umane”. La rândul ei, profesoara de istorie Simona Ciumbargic (foto stânga, lângă Andrei Bodiu) a apreciat că volumul „se adresează tinerilor care nu au cunoscut perioada postdecembristă şi care după ce vor citi această carte vor observa numeroase trăiri dramatice”.

Sursa: Buna Ziua Brasov
  Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu